לייעוץ חייגו עכשיו

תאונת דרכים עם נפגעים

בחינת אופן קרות תאונת דרכים ואחריות לתאונה הנה דבר שבמומחיות. בעת גרימת תאונת דרכים יגיע בוחן משטרתי אל זירת התאונה ויערוך מספר בדיקות לצורך קביעת אחריות לתאונה. לתיק החקירה נגדכם תצורף חוות דעת מומחה שנערכה על ידי הבוחן המשטרתי. חוות הדעת תתייחס למצב תקינות הרכבים, תנאי מזג אוויר, מצב הכביש, שדה ראייה, שחזור, נזקים, סימנים שנמצאו על פני הכביש ועוד. ככל ושתוצאות התאונה היו קשות יותר, ונגרמו למעורבים בתאונה חבלות של ממש, קרי: שבר, תפרים, ניתוח וכדומה כך רף הענישה יהיה גבוה יותר ומשך פסילת רישיון הנהיגה תהיה ארוכה יותר. בתאונות שהחבלות הן קשות מאוד העונש יכול להגיע לכדי מאסר בפועל, מאסר בעבודות שירות או שירות לתועלת הציבור. ייצוג משפטי ראוי יכול להפחית בענישה ובמקרים מתאימים להביא את הנהג לזיכוי בתיק.

סוגי תאונות דרכים

  1. תאונת דרכים מסוג נזק בלבד – אלו תאונות ללא נפגעים בתאונות אלו נגרם נזק לרכוש בלבד. בתיקים אלו יוגש כתב אישום בעיקר במקרים שהנהג נמצא נוהג בשכרות או בנסיבות חמורות.
  2. תאונת דרכים עם נפגעים – אלו תאונות שכתוצאה מהן נחבלו בני אדם בגופם חבלות של ממש.
  3. תאונה קטלנית – תאונה שכתוצאה ממנה נמצא מותו של אדם.

מה לעשות אם אני מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים?

  1. התייעצות עם עורך דין כבר מהשלב הראשון – אם גרמת לתאונה עם נפגעים או תאונה קטלנית ויש חשד שאתה אשם בתאונה חשוב מאוד שתתייעץ עם עורך דין עוד בטרם שלב החקירה באזהרה. כל דבר שתגיד בחקירה עלול לשמש כנגדך ולכן זכות ההיוועצות עם עורך דין הנה חשובה ויכולה להשפיע על אופן ניהול התיק והתוצאות.
  2. תיעוד הזירה – מעורבות בתאונת דרכים הנה סיטואציה קשה וכואבת, יחד עם זאת חשוב שתתעד את הזירה בזמן אמת. זירת תאונת דרכים היא זירה מדברת וכל סימן על הכביש / נזקים ברכבים / ליקוי בשדה ראייה / אופן הצבת התמרורים הנו חשוב מאוד ולעיתים אף יכולות להיות בשטח ראיות שיוכלו לזכות אותך או להביא לשיקול להפחתה בענישה.

מה העונש הצפוי בגין גרימת תאונת דרכים עם נפגעים?

מתחם הענישה במידה והוגש נגדך כתב אישום בגין גרימת תאונות דרכים יקבע לפי מספר פרמטרים כדלקמן:

  1. העבירה המיוחסת – ישנם עבירות רבות בגינן יכולה להגרם התאונה, קרי: אי ציות לתמרור עצור, אי ציות לתמרור "תן זכות קדימה", אי ציות לרמזור אדום, סטייה מנתיב הנסיעה, נהיגה בשכרות, עקיפה בדרך לא פנויה, גרימת מוות ברשלנות ועוד. מתחם הענישה יקבע לפי חומרת העבירה. ישנה רשימה של עבירות כאשר המחוקק קבע בגינן פסילת מינימום שהנה למשך 3 חודשים.
  2. תוצאות התאונה – ככל ושתוצאות התאונה היו קשות יותר, ונגרמו למעורבים בתאונה חבלות של ממש, קרי: שבר, תפרים, ניתוח וכדומה או לחילופין אדם נהרג, כך רף הענישה יהיה גבוה יותר ומשך פסילת רישיון הנהיגה תהיה ארוכה יותר. בתאונות שהחבלות הן קשות מאוד העונש יכול להגיע לכדי מאסר בפועל, מאסר בעבודות שירות או שירות לתועלת הציבור.
  3. עברו התעבורתי של הנהג – במידה ומדובר בנהג עם וותק רישיון נהיגה רב וללא עבירות קודמות הדבר יכול לסייע בהקלה בעונש.

פסילה מנהלית בגין גרימת תאונת דרכים

בתאונה מסוג נזק בלבד ותאונת דרכים עם נפגעים – אם נהג חשוד בגרימת תאונת דרכים ויש יסוד להניח שיוגש כנגדו כתב אישום. לקצין משטרה בדרגת מפקח יש סמכות מנהלית לפסול את רישיון הנהיגה שלו למשך 60 ימים.

בתאונה קטלנית שכתוצאה ממנה נהרג אדם – קצין משטרה בדרגת מפקח מעלה רשאי לפסול את רישיון הנהיגה למשך 90 ימים. במידה ונפסלת מנהלית  צרו קשר עם משרד עורכי דין עדי תפוחי רידלמן על מנת שנוכל להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורך בהתאם לנסיבות העניין.

האם לשוטר סמכות לדרוש מהנהג דגימת שתן ודם לאיתור סמים?

מעורבות בתאונת דרכים יכולה להוות יסוד סביר לחשד שנהגת תחת השפעת סמים ועל כן לשוטר תהא סמכות לדרוש ממך דגימת דם/ שתן לצורך איתור סמים.

אלו סימנים יכולים להעיד על אופן קרות התאונה?

כתוצאה מהתאונה יכולים להיווצר סימנים רבים שישפכו אור על אופן קרות התאונה. לכן חשוב שאם היית מעורב בתאונה תתעד את הסימנים כבר בזירה בזמן אמת. הסימנים שתוכל להבחין בהם לעיתים הם: אימפקט שזהו סימן ההתנגשות הראשונית בין הרכבים, זוהי ראיית הזהב. סימני בלימה מהם ניתן להפיק חישוב מהירות של הרכב עובר לתאונה, סימני דחיפה מהן ניתן להסיק מה היה אופן נהיגתו ותגובתו של הנהג, סימן חריצה על הכביש ועוד.

תאונות של פגיעת רכב בהולך רגל במעבר חצייה

בתי המשפט קבעו לא פעם שמעבר החצייה זהו מבצרו של הולך הרגל. לכן פגיעה בהולך רגל במעבר חצייה היא עבירה עם רף רשלנות גבוה. בעבירות אלו כאשר אין חבלות של ממש קבע המחוקק פסילת מינימום בת 3 חודשים. הבוחן יבצע שיחזור של התאונה ולרוב התאונה תהא בלתי נמנעת.

חשוב לדעת, כי אם מדובר בפגיעה בהולך רגל במעבר חצייה גם אם התאונה בלתי נמנעת עדיין צפוי שהנהג יעמוד לדין ותהיה לו אחריות לתאונה. לכן חשוב להתייעץ עם עורך מקצועי בתחום על מנת שיוכל לבדוק את הנתונים והשחזורים שביצע הבוחן.

ייעוץ עם עורך דין תעבורה חשוב לשמירה על זכויותיכם

עורכת הדין עדי רידלמן, הנה בוחנת מוסמכת שהוכשרה על ידי משטרת ישראל ושימשה בעברה כראש מחלק תאונות דרכים במשטרת ישראל.

במסגרת עבודתה במשטרה ליוותה והנחתה עורכת הדין עדי רידלמן את הבוחנים ואת ניהול תיקי חקירת תאונות הדרכים ועל כן תוכל לבחון את חוות הדעת המשטרתית באופן מקצועי ביותר וכן את תיק החקירה ובכך לנהל את ההליך שיביא לתוצאה הטובה ביותר עבורך בנסיבות העניין.

עורכת הדין עדי רידלמן הייתה בנוסף לכך תובעת תעבורה במשטרת ישראל ועל כן יש לה מומחיות הן בתחום המשפטי והן בתחום המקצועי בבחינת תאונות דרכים.

עורך דין תאונות דרכים

פנו אלינו לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי במקרים הבאים:

  • אתם חשודים בגרימת מוות ברשלנות כתוצאה מתאונת דרכים
  • אתם חשודים בגרימת חבלות של ממש כתוצאה מתאונת דרכים
  • אתם נמצאים לפני חקירה תחת אזהרה בגין גרימת תאונת דרכים
  • אתם לפני שימוע לפסילת רישיון הנהיגה בגין תאונת דרכים
  • נפסלתם מנהלית 60 ימים
  • אתם חשודים שלא צייתם לתמרור או רמזור וגרמתם לתאונה
  • אתם חשודים שפגעתם בהולך רגל במעבר חצייה או בכביש
  • אתם מחפשים עו"ד תעבורה שהוא גם בוחן תנועה ויש לו הידע המשפטי והמקצועי להגן עליכם
עו"ד עדי רידלמן בוחנת תאונה קטלנית
עו"ד עדי רידלמן בוחנת תאונה קטלנית