לייעוץ חייגו עכשיו

מתי יש לפנות לעורך דין לתעבורה?

הפנייה לעורך דין לתעבורה משרתת אתכם בכמה מישורים. במישור הנוכחי, תוכלו להקל על עצמכם מבחינה כספית על ידי הפחתה או ביטול של קנסות כספיים, או במקרים חמורים יותר, לשמור על הניידות והחופש שלכם על ידי ערעור על פסילת הרישיון או על עונש מאסר. במישור העתידי, ליווי של עורך דין יכול להקל גם על תוצאות ההליכים וגם על מהלכם. כך למשל תוכלו לקבל הסברים בגובה העיניים על כל שלב בדרך אם מדובר במשפט, או לשמור על הרישיון שלכם מהצטברות נקודות תעבורה שאינה מוצדקת.

הזמן בו מומלץ לפנות לעורך דין לתעבורה

המועד בו מומלץ לפנות לעורך דין לתעבורה נחלק לשתי נקודות זמן עיקריות:

בחירום – אחרי פתיחת ההליך המשפטי או בעת מעורבות בתאונה

מקרים בהם קיבלתם זימון עבור משפט תעבורה עקב מעורבות בתאונה או התרחשות אחרת על הכביש. במקרים כאלו בהם מנוהל נגדכם משפט, חשוב לפנות לעורך דין לתעבורה בהקדם האפשרי כדי לשמור על זכויותיכם במשפט ולנסות להטיב את העונש הצפוי בהתאם לפרטי המקרה. הליך משפטי בבית דין לתעבורה הוא הליך פלילי לכל דבר שבו על הנאשם להגן על עצמו, ולא ניתן להתמודד עימו בהצלחה ללא סיוע מקצועי של עורך דין שידע לבנות הגנה נכונה ולהכין את הנאשם למעמד. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתקפידו להיוועץ עם עו"ד לתעבורה בטרם תעבירו את גרסתכם למשטרה. כיוון שלאחר מכן אין אפשרות לטעון אחרת, חשוב שתדעו כיצד להציג את גרסתכם באופן החכם ביותר.

בשגרה – לפני פתיחת הליך משפטי כנגדכם, בצבירת נקודות, וזימונים

מקרים בהם אתם מאמינים שנהגו בכם באופן שאינו מידתי או צודק כמו מתן קנס כספי או נקודות תעבורה. במקרים כאלו חשוב שתיעזרו בעורך דין לתעבורה כדי להבין אם ניתן להגיש ערעור וכיצד יש לבצע את ההליך. אם קיבלתם זימון לבית משפט תעבורה, מכתב או זימון ממשרד הרישוי או מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ייתכן שהרישיון שלכם נמצא בסכנה. לכן חשוב שבכל מקרה כזה תמהרו לפנות לעורך דין שיוכל להכין אתכם למועד הזימון כנדרש.

מה חשוב לזכור בפנייה לעורך דין לתעבורה?

המטרה בפנייה לעורך דין לתעבורה היא בחינה של מקרה בו נהגו בכם באי צדק. תפקידו יהיה לבחון את אפיקי הפעולה האפשריים ולגבש אסטרטגיית פעולה להשגת המטרה והתוצאה הטובה ביותר עבורכם.

יש משמעות מחמירה להיותכם נהגים בקטגוריות מסוימות כמו נהג חדש, נהג ציבורי או מקצועי. אם אתם נקלעים לסיטואציה בה מתנהל נגדכם הליך משפטי, מומלץ שתתייעצו עם עורך דין כדי להבין כיצד הכי נכון לכם לפעול. אם יש ספק אין ספק, המנעו מאיבוד הרישיון.

גם אם על פניו גורלכם נחתם, כמו למשל בקבלת כתב אישום תעבורה על נהיגה בשכרות, חשוב שתדעו כי לאופן ביצוע הבדיקה וההליכים עד לרגע המשפט, יש השפעה על חוקיות ההליך. אם העורך דין ימצא שנפל פגם בתהליך שהביא להעמדתכם לדין, ייתכן והוא יוכל להביא להסדר נוח בהרבה משחשבתם.

ייעוץ עם עורך דין תעבורה - שאלות נפוצות

במצב חירום – אחרי פתיחת ההליך המשפטי, בעת מעורבות בתאונה או מעצר. בשגרה – לפני פתיחת הליך משפטי כנגדכם, בצבירת נקודות, וזימונים

המטרה בפנייה לעורך דין לתעבורה היא בחינה של מקרה בו נהגו בכם באי צדק. תפקידו יהיה לבחון את אפיקי הפעולה האפשריים ולגבש אסטרטגיית פעולה להשגת המטרה והתוצאה הטובה ביותר עבורכם.