לייעוץ חייגו עכשיו

מהו עורך דין תעבורה?

תחום התעבורה הינו תחום משפט פלילי. עורך דין תעבורה הוא עורך דין הבקיא בתקנות והוראות התעבורה ועל כן יכול לייצג את אחד הצדדים מול החוק. מצופה מעורך דין תעבורה לדאוג לצד אותו הוא מייצג מקצה לקצה כך שלמעשה הצד המיוצג על ידו לא יוטרד מההליך המשפטי ויוכל להמשיך לנהל את חייו באופן תקין.

תחום התעבורה הינו תחום משפט פלילי המכיל בתוכו תקנות, הוראות וסעיפים רבים, שנועדו לשמירת הסדר הציבורי והחברתי. עורך דין תעבורה הוא עורך דין לדיני תעבורה הבקיא בכל אלו ותפקידו לייצג את אחד הצדדים בעבירות תעבורה מול החוק.

בכל יום מתבצעות בישראל עבירות תעבורה רבות. חלקן מוכרות לכולנו כמו עבירות מהירות, שימוש בטלפון נייד, אי ציות לרמזור אדום, עקיפות מסוכנות וכן הלאה. וחלקן מוכרות פחות, כמו נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה בפסילה, או נהיגה ללא רישיון ועוד. חשוב להכיר את תפקידו של עורך דין תעבורה ולהיעזר בו לטובת התמודדות נכונה עם עבירות תעבורה אלו.

כחלק מתפקידו, עורך דין תעבורה צריך להכיר את כל סעיפי החוק כדי לאשר שאכן כל ההליכים הננקטים כנגד המיוצגים שלו, נעשים כלשון החוק ובאופן מידתי. בחינה זו מטרתה לספק עבורכם את התנאים הטובים ביותר להליך והתוצאות הטובות ביותר למקרה, שישפיעו גם על ההשלכות העתידיות בתחום. כך למשל – צבירת נקודות תעבורה היא דרך מהירה ומבלבלת לאבד את הרישיון, בעוד שייצוג על ידי עורך דין לענייני תעבורה יוכל להפחית את העונש או להביא לזיכוי ממנו לחלוטין, כתלות באופי האירוע.

כל אדם רשאי לייצג עצמו בפני בית המשפט על פי חוק, אמנם חשוב להתייחס לעבירות תנועה ותעבורה באותה חומרה כשם שמיוחסת לעבירות פליליות אחרות. היעזרות בעורך דין תעבורה היא הכרחית לניהול משפט או הליך תקני והגנה מפגיעות שמקורן חוסר הבנה או ידע מקצועי בתחום.

תפקידו של עורך דין לדיני תעבורה אינו מסתכם בין כותלי בית המשפט, אלא מתרחב גם לטיפול בפסילות מול משרד הרישוי או לקראת זימונים למרכז הרפואי לבטיחות בדרכים, ועדות רפואיות אחרות ועוד. לקראת אלו חשובה ההיערכות המדויקת של הנהג או הנבחן כדי להביא לתוצאות מספקות.

עורך דין תעבורה הוא עורך דין הבקיא בתקנות והוראות התעבורה ועל כן יכול לייצג את אחד הצדדים מול החוק.