לייעוץ חייגו עכשיו

עבירות תנועה ונקודות לנהג חדש

שיטת הניקוד תקפה וזהה לכל סוגי הנהגים. במילים אחרות מספר נקודות לנהג חדש הנצברות ואמצעי התיקון הנדרשים ממנו זהים לאלה של נהגים צעירים או בעלי ותק רב. יחד עם זאת, ובנוסף לשיטת הניקוד החלה על נהגים חדשים, החוק קובע שעל עבירות מהתוספת השלישית בפקודת התעבורה נהגים חדשים יישאו בעונש של חזרה על מבחן תאוריה וטסט ובנוסף יתווספו שנתיים לתקופת הנהג חדש. ישנם מקרים בהם תישקל גם שלילת רישיון מנהגים חדשים אשר ביצעו עבירה חמורה ואפילו תידרש בדיקה רפואית במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

כמה נקודות זה שלילה לנהג חדש?

שיטת הניקוד חלה כפי שהיא על נהג חדש, נהג צעיר, או נהג ותיק. אין הבדל בשיטה, בצבירת הנקודות, או באמצעי התיקון הנדרשים להסרת הנקודות. למרות זאת, החוק מחמיר עם נהגים חדשים אשר ביצעו עבירות הנכללות בתוספת השלישית בפקודת התעבורה. בין עבירות חמורות אלה אפשר למצוא עבירה של נהיגה ללא מלווה, נהיגה בשכרות (אלכוהול, סמים, או סירוב לבדיקה), נהיגה במהירות מופרזת, גרימת תאונת דרכים עם נפגעים, נסיעה באור אדום, עקיפה שלא כחוק, ועוד.

נהג חדש המבצע אחת מהעבירות בתוספת השלישית או הרביעית לפקודת התעבורה יישא בעונש של הארכת תקופת הנהג חדש בשנתיים נוספות וביצוע של מבחן תאוריה וטסט מחדש. במקרים מסוימים התביעה המשטרתית תבקש גם פסילת רישיון בפועל.

נהג חדש שים לב! גם עבירה ללא ניקוד מהתוספת השלישית של פקודת התעבורה עלולה להסתיים בהארכת תקופת הנהג חדש ודרישה לחזרה על מבחן תאוריה ומבחן מעשי. לכן חשוב להיוועץ עם עורך דין תעבורה בטרם תשלום הדוח. תשלום הדוח מהווה הודאה על ביצוע העבירה ומחייב את הענישה כאמור על פי חוק.

נקודות תעבורה ואמצעי תיקון

כמו שכבר הוזכר למעלה שיטת הניקוד תקפה כפי שהיא על נהגים חדשים ואין משמעות או הבדל בין אם מדובר ב- 10 נקודות לנהג חדש, 8 נקודות לנהג חדש, או 6 נקודות לנהג חדש. על הנהג לבצע בכל מקרה וללא קשר לגילו את אמצעי התיקון שקובעת שיטת הניקוד כפי שמפורט למטה:

  • 12-22 נקודות: קורס בסיסי (מוכר בשם קורס נהיגה מונעת) שבסופו מבחן.
  • 24-34 נקודות: קורס בסיסי + קורס מתקדם.
  • 36 ומעלה: קורס בסיסי + קורס מתקדם + פסילת רישיון למשך 3 חודשים.
  • 72 נקודות ומעלה או צבירת 36 נקודות בפעם השנייה תוך 6 שנים: קורס בסיסי + קורס מתקדם + פסילת רישיון למשך 9 חודשים + עמידה בבדיקות רפואיות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

יחד עם זאת, וכפי שכבר נאמר, עבירות מהתוספת השלישית בפקודת התעבורה יגררו עונשים של הארכת תקופת הנהג חדש, מבחן תאוריה וטסט מחדש ואף שלילת רישיון בנוסף לשיטת הניקוד.

העבירות השכיחות מהתוספת השלישית לפקודת התעבורה

  • נהיגה במהירות מעל המותר
  • עקיפה שלא כחוק
  • אי-ציות נהג רכב לרמזור, או אי מתן זכות קדימה
  • נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים
  • גרימת תאונת דרכים
  • אי-הודעה על תאונת דרכים או אי-הגשת עזרה בתאונת דרכים שבה נהג רכב היה מעורב

עבירות ונקודות לנהג חדש - שאלות נפוצות

שיטת הניקוד איננה מבדילה בין נהג חדש לנהג ותיק. על פי שיטת הניקוד כל נהג שצבר 36 נקודות יפסל רישיונו למשך 3 חודשים.

החוק אינו מבדיל בין נהג חדש לנהג ותיק וקובע עונש מינימאלי של פסילת רישיון למשך שנתיים על כל נהג שנתפס נוהג בשכרות. יחד עם זאת, התביעה ובית המשפט נוהגים להחמיר עם נהגים חדשים או צעירים שנתפסו נוהגים בשכרות על מנת להתריע ולמנוע הישנות של מקרים אלה המסכנים את ציבור משתמשי הדרך. לכן צפוי שנהג חדש שנהג בשכרות ייענש בפסילת רישיון ארוכה ואף יידרש לעבור בדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

עורך דין תעבורה בקיא בדיני התעבורה ובשיטות האכיפה יידע לבחון את המקרה ולנסות למצוא כשלים שיכולים להביא להפחתת העונש ואף לזיכויו של הנהג